О ШКОЛЕ
Шығыс Қазақстан облысы Білім басқармасының
«Дарынды балаларға арналған валеологиялық мамандандырылған мектеп – кешені» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Төлқұжат деректері
Құрылған жылы – 2000 ж.
Құрылтайшысы – ШҚО білім басқармасы
Мектептің типі – бастауыш мектеп
Мектептің түрі – мектеп-кешені (балабақша)
Мектеп директоры – Ахаева Наталья Васильевна – педагогика ғылымдарының докторы, педагогика профессоры, Халықаралық экология және тіршілік қауіпсіздігі ғылымдары академиясының академигі; Қазақстан Педагогика Ғылымдары Академиясының академигі.
Директордың орынбасарлары:
Стеблецова Ирина Станиславовна – директордың оқу-тәрбие ісі жөніндегі орынбасары.
Мацак Екатерина Сергеевна – директордың ғылыми-зерттеу және халықаралық ынтымақтастық жөніндегі орынбасары.
Филимонова Наталья Валерьевна – директордың әкімшілік-шаруашылық ісі жөніндегі орынбасары.
Балабақша әдіскері: Кутовая Юлия Владимировна.
Мектеп-кешенінің ғылыми жетекшісі, ШҚО ББ «Дарынды балаларға арналған валеологиялық мамандандырылған мектеп-кешені» КММ ғылыми-практикалық зертханасының жетекшісі - Ахаев Андрей Васильевич - педагогика ғылымдарының докторы, профессор, Халықаралық экология және тіршілік қауіпсіздігі ғылымдары академиясының, Қазақстан Педагогикалық Ғылымдар Академиясының және Франция Конкорд Халықаралық академиясының академигі.
Шығыс Қазақстан облысы Білім басқармасының «Дарынды балаларға арналған валеологиялық мамандандырылған мектеп – кешені» коммуналдық мемлекеттік мекемесі ШҚО, Өскемен қаласы, Абай даңғылы 11/1 мекен-жайы бойынша орналасқан.
ШҚО әкімінің 2000 жылғы 25 желтоқсандағы шешімімен Өскемен қаласындағы балалардың, жасөспірімдердің, ересек тұрғындардың функционалдық жағдайын диагностикалау, болжау және оңалту бойынша тәжірибелік – эксперименттік жұмыс негізінде үздіксіз валеологиялық білім беруді ұйымдастыру, облыстың білім беру мекемелерінің валеолог-педагогтеріне медициналық көмек көрсету үшін «Валеологиялық кешен» (№964) облыстық қазыналық мемлекеттік коммуналдық кәсіпорны құрылды.
«Халық денсаулығы» мемлекеттік бағдарламасы туралы Қазақстан Республикасы Президентінің 1998 жылғы 16 қарашадағы №4153 Жарлығына сәйкес «Салауатты өмір салтының кешенді бағдарламасы туралы» Қазақстан Республикасы Үкіметінің 1999 жылғы 30 маусымдағы №905 қаулысымен және «Қазақстан Республикасындағы жергілікті мемлекеттік басқару» туралы «Қазақстан Республикасының 2001 жылғы 23 қаңтардағы №148-П 3РК Заңының 27-бабы 1-тармағының 22-тармақшасы негізінде 2001 жылғы қаңтарда Өскемен қаласында «Валеологиялық кешен» мемлекеттік мекемесі өз жұмысын бастады.
ШҚО әкімдігі 2002 жылғы 1 наурыздан бастап «Валеологиялық кешен» КМҚК Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамасына сәйкес «Валеологиялық кешен» мемлекеттік мекемесі болып қайта ұйымдастыруға қаулы етті (2002 жылғы 27 наурыздағы №113 қаулы).
ШҚО білім басқармасының «Дарынды балаларға арналған валеологиялық мамандандырылған мектеп-кешені» КММ Шығыс қазақстан облысы әкімдігінің 2005 жылғы 08 ақпандағы №80 қаулысына сәйкес «Валеологиялық кешен» мемлекеттік мекемесінің базасында құрылған және барлық құқықтар мен міндеттер бойынша құқықтық мирасқор болып табылады.
ШҚО білім басқармасының «Дарынды балаларға арналған валеологиялық мамандандырылған мектеп-кешені» КММ үздіксіз денсаулық сақтау білім беру жүйесіндегі «Балабақша-бастауыш мектеп» ғылыми – эксперименттік кешені болып табылады, іргелі және қолданбалы ғылыми зерттеулер мен жобалауды жүзеге асырады, мектепке дейінгі, бастауыш білім беруді, апробация және оқыту мен тәрбиелеудің жаңа білім беру технологияларын енгізуді қамтамасыз етеді.
2004 жылдан бастап мектеп – кешені денсаулықты нығайтуға ықпал ететін мектептердің ұлттық желісіне кіреді. 2009 жылғы қарашадан бастап ШҚО ББ «Дарынды балаларға арналған валеологиялық мамандандырылған мектеп-кешені» КММ Қазақстан мен Орта Азия бойынша пилоттық мектеп ретінде ЕВРОТАЛАНТ-ФИДЖИП (Франция) қауымдастырылған мектептерінің Халықаралық желісіне қабылданды.
Қазақстан Республикасы Білім және ғылым Министрінің 15.02.02 ж. №91 бұйрығымен «Валеологиялық кешенге» Қазақстан Республикасының Білім беру ұйымдарында оқу үдерісін валеологизациялау проблемалары бойынша Республикалық ғылыми – әдістемелік орталықтың функцияларын жүзеге асыру белгіленді, оның мақсаты – ғылыми-зерттеу жұмысын ұйымдастыру және жүргізу, валеология проблемалары бойынша инновациялық қызметті ретке келтіру және жүйелеу, кадрлар даярлау және Қазақстан Республикасы Білім беру ұйымдарының валеолог – педагогтеріне әдістемелік көмек көрсету.
2005 жылдың қаңтар айында мектеп жаңа мәртебеге ие болды және ШҚО ББ «Дарынды балаларға арналған валеологиялық мамандандырылған мектеп – кешені» болып өзгертілді.
Мектеп-кешенінде Шығыс Қазақстан облысының да, Қазақстан Республикасының да білім беру ұйымдарының жүйесіне денсаулық сақтау білімін ұйымдастыру және енгізу бойынша жұмыстар жүргізілуде. Педагогикалық ұжым әкімшіліктің басшылығымен белсенді эксперименттік, ғылыми қызмет жүргізеді, халықаралық және республикалық ғылыми басылымдарда ғылыми мақалалар жариялайды, ғылыми-әдістемелік құралдар, оқу-әдістемелік кешендер әзірлейді.
Мектеп-кешені бар тәжірибені жинақтау мақсатында түрлі республикалық, халықаралық семинарларды өткізудің бастамашысы болып табылады.
ШҚО білім басқармасының «Дарынды балаларға арналған валеологиялық мамандандырылған мектеп-кешені» КММ денсаулықты сақтай отырып, балаларды дамыту мен оқытуды, оларды танымдық қызметке белсенді қосуды және баланың адамгершілік, физикалық және шығармашылық тұлғасын қалыптастыруды жүзеге асырады. Мектеп оқушылары «Дарын» РҒПО, ШҚО ББ және басқа да орталықтар мен ұйымдар өткізетін облыстық және республикалық олимпиадаларға, конкурстарға белсенді қатысып, жүлделі орындарға ие болды.
ШҚО ББ «Дарынды балаларға арналған валеологиялық мамандандырылған мектеп-кешені» КММ басқару құрылымы.
Мектеп директоры жалпы басшылықты жүзеге асырады және мектеп пен балабақшаның педагогикалық кеңесіне басшылық етеді.
Педагогикалық кеңестің құрамына директордың оқу-тәрбие ісі жөніндегі орынбасары, директордың ғылыми және халықаралық ынтымақтастық жөніндегі орынбасары, директордың әкімшілік-шаруашылық ісі жөніндегі орынбасары, балабақша әдіскері, мұғалімдер, тәрбиешілер, педагог-психолог, логопед, кітапханашы, медицина қызметкері кіреді.
Мектеп-кешенінде қоғамдық бірлестіктерді, қоғамдық – саяси және басқа да ұйымдарды құруға және олардың қызметіне қатысты конституциялық талаптар мүлтіксіз сақталады.
Істер номенклатурасы талаптарға сәйкес құрылған, мекеме директорымен бекітілген және Шығыс Қазақстан облысының мәдениет, мұрағаттар және құжаттама басқармасының «Мемлекеттік мұрағат» КММ-мен келісілген.
Мектеп-кешенінің дербес теңгерімі мен сметасы бар, мүлікті жедел басқару құқығы бар. Заңды тұлға ретінде мектеп-кешені Өскемен қаласының банк басқармаларында есеп айырысу және басқа да шоттарға құқылы.
Мектеп-кешенінің ғылыми – зерттеу қызметінің мақсаты - ҚР денсаулық сақтау білім беру ортасын ғылыми әдістемелік сүйемелдеу, мектепке дейінгі және мектептегі білім беру саласында ғылыми зерттеулерді дамыту.
Осы мақсатта мектеп-кешені келесі қызмет түрлерін орындайды:
1. үздіксіз білім беру жүйесінде дарынды балалармен жұмыс бойынша денсаулық сақтау саласындағы зерттеу қызметіне және тәжірибелік-эксперименттік жұмысқа жалпы ғылыми басшылықты қамтамасыз ету;
2. валеологиялық білім беру жүйесіндегі дарынды балаларды дамыту проблемалары бойынша іргелі және қолданбалы ғылыми зерттеулердің басым бағыттарын айқындау;
3. мектеп жасына дейінгі балалар мен бастауыш сынып оқушыларында оқу іс – әрекетіне әмбебап психологиялық бейімділіктің даму деңгейін, мектепте оқуға әлеуметтік-психологиялық дайындығын зерттеу;
4. мектеп жасына дейінгі балалардың шығармашылық қиялының деңгейін және бастауыш сынып оқушыларының теориялық ойлауын, балалардың жеке өсуін әлеуметтік – психологиялық, физиологиялық зерттеу;
5. бастауыш мектеп оқушыларының танымдық қызығушылықтары оқу мотивациясының сапалық ерекшеліктерін, оқу іс-әрекеті компоненттерінің даму деңгейін зерттеу;
6. дарынды балаларды мектепке дейінгі, мектепалды даярлау жүйесінде мемлекеттік және орыс тілдеріндегі вариативтік оқу бағдарламаларын, оқулықтар мен әдістемелік құралдарды әзірлеу;
7. ҚР Білім беру ұйымдарына ғылыми, білім беру, ғылыми – әдістемелік бағдарламалар мен құралдарды, оқу-әдістемелік және көрнекі материалдарды, әсіресе мектеп - кешенінің ғылыми қызметін рецензиялау мен қамтамасыз ету.
Білім беру қызметінің міндеттері:
1. Мектеп жасына дейінгі балалар мен бастауыш мектеп оқушыларының қабілеттерін дамыту, жеке шығармашылық сұраныстарды жүзеге асыру үшін оңтайлы мүмкіндіктер беру; мектепке дейінгі және мектеп дайындығын жүзеге асыру.
2. Әр баланың жеке дамуына, оның психологиялық жайлылығына ықпал ететін психологиялық-педагогикалық жағдайларды ұйымдастырудың белгілі бір шараларын жасау.
3. Оқытудың жаңа нормаларын, әдістері мен режимдерін енгізу кезінде оқу күні, апта, тоқсан, жыл динамикасындағы оқушылардың ақыл-ой белсенділігі мен шаршауын бақылау.
4. Оқушылардың дене дамуының ауытқуларын ерте диагностикалау (қалыптың бұзылуы, дене салмағының тапшылығы және артық болуы) және оларды дене шынықтыру арқылы түзету бойынша ұсыныстар беру.
Мектеп – кешені негізгі қызметін:
- мектеп жасына дейінгі және мектеп жасындағы балалардың дарындылығын дамыту міндеттерін шешуге оңтайландырылған мазмұн мен білім беру технологияларын құрастырудың әртүрлі тәсілдерін апробациялау;
- мектеп жасына дейінгі және мектеп жасындағы балалардың маңызды қасиеттерінің даму деңгейін диагностикалау құралдары бойынша бақылау бөлімдері;
- қосымша білім беру қызметтері арқылы күннің 2-ші жартысын ұйымдастыру (ағылшын тілі, логика, риторика, валеология, ЕДШ, бейнелеу өнері, хореография, жүзу, информатика, вокал және т. б.);
- оқушылардың бейімділіктері мен қабілеттерінің динамикасы, бала тұлғасын қалыптастыру бойынша компьютерлік тәсілді іске асыру (3-6 жас аралығындағы «Денсаулық» паспорты, 1-4 сынып оқушыларының жеке даму картасы) арқылы жүргізеді.
Оқушылардың дарындылығын дамыту жөніндегі мектеп-кешенінің қызметі әрбір бөлімшенің жұмыс жоспарлары негізінде жүзеге асырылады. Мектеп-кешенінде білім беру үдерісін ұйымдастыру оқу жоспары негізінде құрылады және жылдық күнтізбелік оқу кестесі, сабақ кестесімен реттеледі.
Білім беру үдерісі бойы мектеп – кешенінің педагогтары жеке бағдарламалар (бейімділік, баланың қалауының мүмкіндіктері, ата-аналардың пікірін ескеру) негізінде балалардың даму үдерісін саралауды жүзеге асырады.
Балабақша сағат 7-00-ден 19-00-ге дейін жұмыс істейді, мектепке дейінгі мекемелердегі оқу жылының ұзақтығы ҚР Білім және ғылым министрлігінің оқу жылының Регламентіімен анықталады.
Балабақшаның білім беру қызметі балалардың зияткерлік дамуына, сондай-ақ оларды нақты оқу пәндері бойынша сабақтарды игеруге дайындауға бағытталған. Балабақшада балалардың физикалық және психологиялық денсаулығын және жеке дамуын нығайтуға, баланың ықтимал мүмкіндіктері мен жеке қабілеттерін диагностикалауға және ертерек анықтауға және сараланған оқыту мен тәрбиелеу үдерісінде олардың мақсатты дамуына оңтайлы жағдайлар жасалады.
Шығыс Қазақстан облысы білім басқармасының «Дарынды балаларға арналған валеологиялық мамандандырылған мектеп – кешені» КММ қызметі мектептегі білім беру жүйесінде оқу-тәрбие үдерісін валеологизациялау моделі негізінде құрылады. Бұл модель өзара байланысты құрамдас компоненттер арқылы жүзеге асырылады - мазмұнды, құрылымдық, процедуралық, сауықтыру-оңалту, әлеуметтік, бағалау-тиімді.
Мазмұндық компонент МЖМБС-ға негізделеді және келесіні қамтиды: педагогикалық ұжым үшін оқу-тәрбие үдерісін валеологизациялау бойынша арнайы курс; оқу жоспарын валеологизациялау; пән мазмұнын валеологизациялау; дәйектілік, үздіксіздік, орнықтылық және ұзақтық заңдарын сақтай отырып, Валеология бойынша оқу бағдарламалары, Валеология бойынша оқулықтар мен әдістемелік құралдар.
Модельдің сауықтыру және оңалту компоненті білім беру қызметінде қолданылатын Денсаулық сақтау жүйелерін қамтиды:
- денсаулық сақтауды оқыту технологиялары, оған мыналар кіреді: ынтымақтастық педагогикасы; «Қуаныш мектебі»; оқытудың креативті жүйелері, жеке, тұлғаға бағытталған оқыту, сыни ойлау, бағдарламаланған оқыту;
- психоэмоционалдық Денсаулық жүйелері: түсті терапия, музыкалық терапия, метеотерапия, белсенді демалыс, еңбек терапиясы, толыққанды тамақтану, релаксация, аутотренинг, танцерапия, жарық терапиясы;
- оңалту жүйелері: психофизиологиялық жеңілдету, белсенді демалыс, емдік және бейімделген дене шынықтыру, физиотерапия, ароматерапия;
- тамақтану жүйелері: толық 4 реттік дұрыс, қалыпты, дәстүрлі тағамдар;
- шынықтыру жүйелері (күн, су, ауа), уқалау;
- модельдің әлеуметтік компоненті-макроәлеуметтегі жұмыс-оқушылардың мәдени дағдыларын қалыптастыру саласында жұмыс істейтін бұқаралық ақпарат құралдарымен және мекемелермен және ұйымдармен байланысты жүзеге асыру; микроәлеуметте педагогтармен, оқушылармен және олардың ата-аналарымен кеңес беру және ғылыми-әдістемелік байыту арқылы қызметті ұйымдастыру арқылы жұмыс істеу;
- мектептегі білім беру жүйесіндегі ОТІ валеологизация моделінің басқарушылық компоненті және білім беру үдерісінің барлық қатысушыларының ғылыми, әлеуметтік және әкімшілік топтарымен ғылыми-әдістемелік, практикалық қызметін бақылау;
- мектептегі білім беру жүйесіндегі ОТІ валеологизация моделінің процессуалдық компоненті - оқу режимін және оқушылардың жұмысқа қабілеттілігін бақылауды және ұтымды ұйымдастыруды жүзеге асыру;
- модельдің талдаулық-нәтижелік компоненті - денсаулықты сақтау оқу-тәрбие үдерісін ұйымдастыру деңгейін бағалаудың негізгі критерийлерін көрсетеді. Оларға:
- физикалық, соматикалық және психологиялық аспектілерді қамтитын денсаулық деңгейі;
- оқу бағдарламаларын меңгеру деңгейі, бұл білім, білік және дағдылардың сапасын, даму деңгейін білдіреді;
-физикалық, психикалық, рухани-адамгершілік даму мен білімнің жеткілікті деңгейімен сипатталатын валеологиялық мәдениеттің қалыптасу деңгейі, осы деңгейге жету тәсілдерін түсіну және қабылдау, сондай-ақ валеологиялық қызмет пен тіршіліктің әртүрлі түрлерінде оларды күнделікті ұстану;
- оқушылардың оқу еңбегіне ынталандыру деңгейі (мотивациялық-құндылық қатынасы) және педагогикалық ұжымның кәсіби қызметін жетілдіруге қажеттілігі жатады.
Осылайша, ұсынылған модель балабақша балалары мен мектеп оқушыларының денсаулық мәдениетін қалыптастыруға, олардың денсаулық әлеуетін арттыруға, сондай-ақ оны білім беру ұйымдарына енгізуге ықпал етеді, қолданыстағы білім беру жүйесін жаңартуға мүмкіндік береді.
Мектеп Қазақстан педагогикалық ғылымдар Академиясының ұжымдық мүшесі болып табылады. 2019 жылы мектеп базасында Қазақстан педагогикалық ғылымдар Академиясының көшпелі отырысы өтті:
- Құсайынов Асқарбек Қабыкенұлы-Қазақстан педагогика Ғылымдары Академиясының Президенті, педагогика ғылымдарының докторы, профессор, Қазақстан педагогика ғылымдары Академиясының академигі, ҚР Мемлекеттік сыйлығының лауреаты;
- Сахипов Нұрлыбек Ғарифуллаұлы-медицина ғылымдарының докторы, ҚР ЖҒА корреспондент-мүшесі, Халықаралық экология және қауіпсіздік ғылымдары академиясының академигі, БҰҰ штаб-пәтері жанындағы Халықаралық Ақпараттандыру Академиясының және энергоақпараттық Ғылымдар Академиясының толық мүшесі, Қазақстан педагогика ғылымдары Академиясының академигі;
- Ахаев Андрей Васильевич-педагогика ғылымдарының докторы, профессор, Халықаралық экология және тіршілік қауіпсіздігі ғылымдары академиясының, Қазақстан педагогика ғылымдары Академиясының және Франция Конкорд Халықаралық Академиясының академигі.
Мектеп-кешенінде ғылыми-практикалық зерттеулер зертханасы жұмыс істейді. Оның негізгі мақсаты - валеологиялық мектеп-кешені мен білім беру ұйымдарын ғылыми-педагогикалық сүйемелдеу; балабақшалар, мектептер, колледждер мен жоғары оқу орындарының білім беру жүйесінде инновациялық ғылыми-білім беру жобаларын, технологиялары мен әдістемелерін теориялық әзірлеу және апробациялау.
Зертхананың міндеттері:
1. Ғылыми-білім беру жобаларын өзектендіру және әзірлеу бойынша сауалнама, диагностика, мониторинг, маркетинг, іс-әрекеттегі зерттеулер, smart-талдау жүргізу;
2. Оқу-әдістемелік кешендерді, ғылыми-білім беру жобаларын (оқулықтар, оқу-әдістемелік құралдар, дидактикалық кешендер, әдістемелік ұсынымдар, жинақтар, үстел ойындары, электрондық кейстер) әзірлеу;
3. Білім беру ұйымдарының ғылыми-білім беру жобаларының нәтижелерін бағалау және сараптау;
4. Білім беру ұйымдарын ғылыми-педагогикалық сүйемелдеу.
Қазіргі уақытта мектеп әкімшілігі республиканың және шет елдердің білім беру ұйымдарымен ынтымақтастықты дамытуға және нығайтуға үлкен көңіл бөледі.
Мектеп-кешенінің бас серіктестері (қоғамдық ұйымдар мен бірлестіктер):
- Қазақстан Педагогикалық ғылымдар Академиясы;
- Халықаралық экология және тіршілік қауіпсіздігі ғылымдары академиясы (Орталық Азия қауымдастығы);
- «Ашық ғылым орталығы» қоғамдық бірлестігі (Халықаралық серіктестік орталығынан қайта құрылған);
- «Europ Asia» және «Лира-Сервис» Халықаралық білім беру қауымдастығы;
- «Балалар университеті» - қосымша білім беру жобасы;
- «SANALY URPAQ» дамыту ойыншықтарын өндірушілердің ұлттық қауымдастығы;
- «ШЫҒЫС ӨМІР» мүгедектер қоғамдық қоры.
Шығыс Қазақстан облысы білім басқармасының "Дарынды балаларға арналған валеологиялық школа - комплекс для одаренных детей"
Білім басқармасы Восточно-Казахстанской области
Паспортные данные
Год основания – 2000 г.
Учредитель – Управление образования ВКО
Тип школы – начальная школа
Вид школы – школа-комплекс (детский сад)
Директор школы – Ахаева Наталья Васильевна – доктор педагогических наук, профессор педагогики, академик Международной академии наук экологии и безопасности жизнедеятельности; академик Академии педагогических наук Казахстана.
Заместители директора:
Стеблецова Ирина Станиславовна – заместитель директора по учебно-воспитательной работе.
Мацак Екатерина Сергеевна – заместитель директора по научно-исследовательскому и международному сотрудничеству.
Филимонова Наталья Валерьевна – заместитель директора по административно-хозяйственной части.
Методист детского сада: Кутовая Юлия Владимировна
Научный руководитель школы-комплекса, руководитель научно-практической лаборатории КГУ "Дарынды балаларға арналған валеологиялық мамандандырылған мектеп-кешенi" УО ВКО - Ахаев Андрей Васильевич - доктор педагогических наук, профессор, академик Международной академии наук экологии и безопасности жизнедеятельности, Академии педагогических наук Казахстана и Международной Академии Конкорд Франции.
Шығыс Қазақстан облысы білім басқармасының «Дарынды балаларға арналған валеологиялық школа-комплекс для одарённых детей» управления образования ВКО расположено по адресу: ВКО, г. Усть-Каменогорск, ул. проспект Абая 11/1.
Решением акима ВКО 25 декабря 2000 г. для организации непрерывного валеологического образования на основе опытно – экспериментальной работы по диагностике, прогнозу и реабилитации функционального состояния детей, подростков, взрослого населения г. Усть-Каменогорска, оказания медицинской помощи педагогам – валеологам образовательных учреждений области было созданообластное казенное государственное коммунальное предприятие «Валеологический комплекс» (№964).
В соответствии с Указом Президента РК от 16 ноября 1998 г. №4153 «О государственной программе «Здоровье народа»» Постановлением Правительства РК от 30 июня 1999 года №905 «О комплексной программе здорового образа жизни» и на основании п.п. 22 п.1 ст. 27 Закона Республики Казахстан от 23 января 2001 года №148-П 3РК «О местном государственном управлении в Республике Казахстан» в январе 2001 года в городе Усть-Каменогорске начало свою работу Государственное учреждение «Валеологический комплекс».
Акимат ВКО постановил реорганизовать с 1 Наурыза 2002 года КГКП «Валеологический комплекс» в государственное учреждение «Валеологический комплекс» в соответствии с действующим законодательством РК (Постановление от 27 Наурыза 2002 №113).
КГУ «Дарынды балаларға арналған валеологиялық школа-комплекс для одарённых детей» управления образования ВКО образовано согласно Постановлению Восточно-казахстанского областного акимата от 08 февраля 2005 г. №80 на базе государственного учреждения «Валеологический комплекс» и является правопреемником по всем правам и обязанностям.
КГУ «Дарынды балаларға арналған валеологиялық школа-комплекс для одарённых детей» управления образования ВКО является научно-экспериментальным комплексом «детский сад – начальная школа» в системе непрерывного здоровьесберегающего образования, осуществляет фундаментальные и прикладные научные исследования и разработки, обеспечивает дошкольное, начальное образование, апробацию и введение новых образовательных технологий обучения и воспитания.
С 2004 г. школа – комплекс входит в национальную сеть школ, способствующих укреплению здоровья. С ноября 2009 г. КГУ «Дарынды балаларға арналған валеологиялық школа-комплекс для одарённых детей» УО ВКО принята в Международную сеть ассоциированных школ ЕВРОТАЛАНТ-ФИДЖИП (Франция) в качестве пилотной школы по Казахстану и Средней Азии.
Приказом Министра образования и науки Республики Казахстан от 15.02.02 г. №91 «Валеологическому комплексу» было определено осуществление функций Республиканского научно – методического центра по проблемам валеологизации процесса обучения в организациях образования Республики Казахстан, цель которого – организация и проведение научно-исследовательской работы, упорядочение и систематизация инновационной деятельности по проблемам валеологии, подготовка кадров и оказание методической помощи педагогам – валеологам организаций образования Республики Казахстан.
В январе 2005 года школа получила новый статус и была переименована в «Валеологическую специализированную школу – комплекс для одаренных детей» УО ВКО.
В школе-комплексе проводится работа по организации и внедрению здоровьесберегающего образования в систему образовательных организаций как Восточно-Казахстанской области, так и Республики Казахстан. Педагогическим коллективом под руководством администрации ведется активная экспериментальная, научная деятельность, в международных и республиканских научных изданиях публикуютсянаучные статьи, разрабатываются научно-методические пособия, учебно-методические комплексы.
Школа-комплекс является инициатором проведения различных республиканских, международных семинаров с целью обобщения имеющегося опыта.
КГУ «Дарынды балаларға арналған валеологиялық школа-комплекс для одарённых детей» управления образования ВКО осуществляет развитие и обучение детей, активное включение их в учебную, познавательную деятельность и формирование нравственной, физической и творческой личности ребенка с сохранением здоровья. Учащиеся школы принимают активное участие и занимают призовые места в областных и республиканских олимпиадах, конкурсах проводимых РНПЦ «Дарын», УО ВКО и др. центрами и организациями.
Структура управления КГУ «Дарынды балаларға арналған валеологиялық школа-комплекс для одарённых детей» УО ВКО.
Директор школы осуществляет общее руководство и руководит педагогическим советом школы и детского сада.
В состав педагогического совета входят заместитель директора по учебно-воспитательной работе, заместитель директора по научному и международному сотрудничеству, заместитель директора по административно-хозяйственной части, методист детского сада, учителя, воспитатели, педагог-психолог, логопед, библиотекарь, медицинский работник.
В школе – комплексе неукоснительно соблюдаются конституционные требования относительно создания и деятельности общественных объединений, общественно – политических и других организаций.
Номенклатура дел составлена согласно требованиям, утверждена директором учреждения и согласована КГУ «Государственный архив» управления культуры, архивов и документации Восточно-Казахстанской области.
Школа – комплекс имеет самостоятельный баланс и смету, обладает правом оперативного управления имуществом. Как юридическое лицо школа – комплекс имеет право на расчетный и другие счета в управлениях банков г. Усть-Каменогорска.
Цель научно – исследовательской деятельности школы – комплекса –научно методическое сопровождение здоровьесберегающей образовательной среды в РК, развитие научных исследований в области дошкольного и школьного образования.
В этих целях школа – комплекс выполняет следующие виды деятельности:
- обеспечение общего научного руководства исследовательской деятельностью и опытно – экспериментальной работой в области здоровьесберегающего обучения по работе с одаренными детьми в системе непрерывного образования;
- определение приоритетных направлений фундаментальных и прикладных научных исследований по проблемам развития одаренных детей в системе валеологического образования;
- исследование у дошкольников и младших школьников уровня развития универсальных психологических предпосылок к учебной деятельности, социально – психологической готовности к школьному обучению;
- социально – психологическое, физиологическое исследование уровня творческого воображения у дошкольников и теоретического мышления у учащихся начальной школы, личностного роста детей;
- исследование у учащихся начальной школы качественных особенностей учебной мотивации познавательных интересов, уровня развития компонентов учебной деятельности;
- разработка вариативных учебных программ, учебников и методических пособий на государственном и русском языках в системе дошкольной, предшкольной, школьной подготовки одаренных детей;
- разработка рецензирования и обеспечение организаций образования РК научными, образовательными, научно – методическими программами и пособиями, учебно-методическим и наглядным материалом в особенности научной деятельности школы- комплекса.
Задачи образовательной деятельности:
- Предоставление детям дошкольного возраста и учащимся начальной школы оптимальных возможностей для развития разнообразных способностей, реализации индивидуальных творческих запросов; осуществление дошкольной и школьной подготовки.
- Создание определенных мер по организации психолого-педагогических условий, способствующих индивидуальному развитию каждого ребенка, его психологическому комфорту.
- Контроль за умственной деятельностью и утомляемостью учащихся в динамике учебного дня, недели, четверти, года при введении новых норм, методов и режимов обучения.
- Ранняя диагностика отклонений физического развития учащихся (нарушение осанки, дефицит и избыток массы тела) и выдача рекомендаций по их коррекции с помощью физической культуры.
Основную деятельность школа – комплекс проводит через:
- апробацию различных подходов к конструированию содержания и образовательных технологий, оптимизированных на решении задач развития одаренности детей дошкольного и школьного возраста;
- контрольные срезы по средствам диагностики уровня развития сущностных качеств детей дошкольного и школьного возраста;
- организация 2-ой половины дня через дополнительные образовательные услуги (английский язык, логика, риторика, валеология, ЛФК, ИЗО, хореография, плавание, информатика, вокал и пр.);
- динамику задатков и способностей учащихся, реализацию компьютерного подхода по формированию личности ребенка (паспорт «Здоровья» 3-6 лет, карта индивидуального развития учащихся 1- 4 классы).
Деятельность школы – комплекса по развитию одаренности учащихся осуществляется на основе планов работы каждого подразделения. Организация образовательного процесса в школе – комплексе строится на основе учебного плана и регламентируется годовым календарным учебным графиком и расписанием занятий.
На протяжении всего образовательного процесса педагоги школы – комплекса осуществляют дифференциацию процесса развития детей на основе индивидуальных программ (склонности, возможности желание ребенка, учет мнения родителей).
Детский сад работает в режиме с 7-00 до 18-00 ч. Продолжительность учебного года в дошкольных учреждениях определяется регламентом учебного года Министерства образования и науки РК.
Образовательная деятельность детского сада направлена на интеллектуальное развитие детей, а также подготовку их к овладению занятиями по конкретным учебным дисциплинам. В детском саду создаются оптимальные условия для охраны жизни, укрепления физического и психологического здоровья и личностного развития детей, диагностирование и ранее выявление потенциальных возможностей и индивидуальных способностей ребенка и целенаправленное их развитие в процессе дифференцированного обучения и воспитания.
Деятельность КГУ «Дарынды балаларға арналған валеологиялық школа – комплекс для одарённых детей» управления образования Восточно-Казахстанской области строится на основе модели валеологизации учебно-воспитательного процесса в системе школьного образования. Данная модель реализуется через взаимосвязанные составляющие компоненты - содержательный, структурный, процессуальный, оздоровительно-реабилитационный, социальный, оценочно-результативный.
Содержательный компонент основывается на ГОСО и содержит: специальный курс по валеологизации учебно-воспитательного процесса для педагогического коллектива; валеологизацию учебного плана; валеологизацию содержания предмета; учебных программ по валеологии, учебников и методических пособий по валеологии, соблюдая при этом законы последовательности, непрерывности, устойчивости и протяженности.
Оздоровительно – реабилитационный компонент модели охватывает следующие здоровьесберегающие системы, используемые в образовательной деятельности:
- здоровьесберегающие технологии обучения, которые включают в себя: педагогику сотрудничества; «школу радости»; креативные системы обучения, индивидуальные, личностно-ориентированное обучение, критическое мышление, программированное обучение;
- системы психоэмоционального здоровья: цветотерапия, музыкотерапия, метеотерапия, активный отдых, трудотерапия, полноценное питание, релаксация, аутотренинг, танцетерапия, светотерапия;
- системы реабилитации: психофизиологическая разгрузка, активный отдых, лечебная и адаптивная физическая культура, физиотерапия, ароматерапия;
- системы питания: полноценное 4-х разовое правильное, умеренное, народная традиционная кухня;
- системы закаливания (солнце, вода, воздух), обтирание, народные системы;
- социальный компонент модели - работа в макросоциуме – осуществление связи со средствами массовой информации и учреждениями и организациями, работающими в области формирования культурных навыков учащихся; работу в микросоциуме через организацию деятельности с педагогами, школьниками и их родителями через консультирование и научно-методическое обогащение;
- управленческий компонент модели валеологизации УВП в системе школьного образования и контроль научно-методической, практической деятельности всех участников образовательного процесса с другими учебными, научными, социальными и административными группами;
- процессуальный компонент предлагаемой модели валеологизации УВП в системе школьного образования - осуществление наблюдения и рациональной организации режима учебного дня и работоспособности учащихся;
- оценочно-результативный компонент модели – отражает основные критерии оценки уровня организации здоровьесберегающего учебно-воспитательного процесса. К ним относится:
- уровень здоровья, который включает в себя физический, соматический и психологические аспекты;
- уровень освоения учебных программ, что подразумевает качество, уровень развития знаний, умений и навыков;
- уровень сформированности валеологической культуры, характеризующийся достаточным (для данного возраста) уровнем физического, психического, духовно-нравственного развития и образованность, осознанием и принятием способов достижения этого уровня, а также повседневным следованием им в разнообразных видах валеологической деятельности и жизнедеятельности;
- уровень мотивации учащихся к учебному труду (мотивационно-ценностное отношение) и потребность педагогического коллектива в совершенствовании профессиональной деятельности.
Таким образом, представленная модель способствует формированию у детей детского сада и школьников культуры здоровья, увеличение потенциала их здоровья, а также её внедрение в образовательные организации позволит обновить существующую систему образования.
Школа является коллективным членов Академии педагогических наук Казахстана. В 2019 г. на базе школы состоялось выездное заседание Академии педагогических наук Казахстана, на котором присутствовали:
- Кусаинов Аскарбек Кабыкенович – Президент Академии педагогических наук Казахстана, доктор педагогических наук, профессор, академик Академии педагогических наук Казахстана, лауреат государственной премии РК;
- Сахипов Нурлыбек Гарифуллаевич - доктор медицинских наук, член-корреспондент АЕН РК, академик международной академии наук экологии и безопасности, действительный член Международной академии информатизации при штаб-квартире ООН и академии Энергоинформационных наук, академик Академии педагогических наук Казахстана;
- Ахаев Андрей Васильевич - доктор педагогических наук, профессор, академик Международной академии наук экологии и безопасности жизнедеятельности, Академии педагогических наук Казахстана и Международной Академии Конкорд Франции.
В школе-комплексе функционирует лаборатория научно-практических исследований. Ее основная цель - научно-педагогическое сопровождение валеологической школы-комплекса и образовательных организаций; теоретическая разработка и апробация инновационных научно-образовательных проектов, технологий и методик в системе образования детских садов, школ, колледжей и вузов.
Задачи лаборатории:
1. Проведение анкетирования, диагностики, мониторинга, маркетинга, исследования в действии, smart-анализа по актуализации и разработке научно-образовательных проектов;
2. Разработка учебно-методических комплексов, научно-образовательных проектов (учебники, учебно-методические пособия, дидактические комплексы, методические рекомендации, правила, сборники, настольные игры, электронные кейсы);
3. Оценка результатов, экспертиза и рекомендации научно-образовательных проектов образовательных организаций;
4. Научно-педагогическое сопровождение образовательных организаций.
В настоящее время администрацией школы уделяется большое внимание развитию и укреплению сотрудничества с организациями образования Республики и зарубежья.
Генеральные партнёры школы-комплекса (общественные организации и объединения):
• Академия педагогических наук Казахстана;
• Международная академия наук экологии и безопасности жизнедеятельности (Центрально-Азиатская Ассоциация);
• Общественное объединение «Центр Открытой Науки» (реорганизован из Центра Международного партнёрства);
• Международная образовательная ассоциация «Europ Asia» и «Лира-Сервис»;
• «Университет детей» – проект дополнительного образования;
• Национальная ассоциация производителей развивающих игрушек «SANALY URPAQ»;
• Общественный фонд инвалидов "ШЫҒЫС ӨМІР".